Wycieczka klasy IA i IB

Był 28 maja 2019 r. Wstając o 5 rano z łóżka i docierając na zbiórkę o 6, jeszcze nie spodziewałem się jak ciekawy i pełen wrażeń czas będzie mnie czekał przez następne cztery dni. Klasa IA oraz IB pod opieką swoich wychowawczyń – pani Katarzyny Błachut oraz pani Agaty Giczali – Naróg  oraz pani Marioli Wróblewskiej wyjechały na wycieczkę do Niemiec i Czech.

Naszym pierwszym celem było niemieckie miasto Drezno, do którego dojechaliśmy około 15 i rozpoczęliśmy zwiedzanie najbardziej znanego zabytku tego miasta, a mianowicie zobaczyliśmy Zwinger – pałac barokowy wybudowany z piaskowca w XVI w. W jego wnętrzu znajdują się trzy muzea tematyczne zawierające m.in. zbiory porcelany chińskiej, japońskiej i miśnieńskiej oraz galerię obrazów Starych Mistrzów ze słynnym obrazem Rafaela Santi  „Madonna Sykstyńska”. Największym zainteresowaniem cieszył się Salon Matematyczno – Fizyczny z wieloma modelami dawnych kalkulatorów czy globusów. Później jeszcze spacer po mieście z możliwością zakupów i poszliśmy do hotelu zmęczeni, ale radośni i z niecierpliwością czekaliśmy na atrakcje kolejnego dnia. A jak się okazało było ich naprawdę sporo!

Po pysznym śniadaniu wybraliśmy się na spacer po mieście. Pani przewodnik opowiadała nam wiele interesujących rzeczy m.in. o odbudowanym dopiero w 2005 r. po wojennych zniszczeniach kościele protestanckim Frauenkirche oraz o pięknych tarasach Brühla nad Łabą. Widok z nich na rzekę był naprawdę niesamowity! Później zwiedziliśmy jeszcze renesansowy zamek rezydencyjny, w którym naszą uwagę przykuł wspaniały skarbiec – widok pięknie zdobionych szkatułek zapierał dech w piersiach! Po obiedzie udaliśmy się autokarem do Miśni – 30 – tysięcznego miasteczka znanego jako kolebka Saksonii. Znajduje się tam piękny Zamek Albrechtsburg, którego bogatą historię poznaliśmy z audioprzewodnikiem. Szczególnie jedna sala wzbudziła niezwykłe emocje – która i dlaczego można podpytać wtajemniczonych. Schodząc z umiejscowionego na wzgórzu zamku była jeszcze okazja, aby skosztować pysznych lodów gałkowych i pochwalić się znajomością języka niemieckiego przy ich zamawianiu.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wykwaterowania i przejazdu do jednej z dzielnic Drezna - Pillnitz, w której znajduje się piękny pałacyk w stylu japońskim oraz park założony już w 1539 r. Nasz zachwyt tym miejscem potęgowała słoneczna pogoda oraz bardzo ciekawe historie opowiadane przez panią przewodnik. Potem przejechaliśmy do regionu zwanego potocznie Szwajcarią Saksońską i przyglądaliśmy się ciekawym formacjom skalnym oraz przeszliśmy po moście kamiennym (który, gdyby nie byłby tak zatłoczony, wywarłby na nas jeszcze większe wrażenie). Następnie przejechaliśmy do położonej na 250 – metrowym płaskowyżu Twierdzy Königstein. Wjeżdżało się na nią windą, która była tak duża, że bez problemu pomieściła całą naszą grupę, a widok z jej murów na rzekę Łabę był niezapomniany. Po wyjściu z twierdzy przejechaliśmy do stolicy Czech Pragi, a po zakwaterowaniu była możliwość nocnego spaceru po jej pięknych i klimatycznych uliczkach.

W piątek, ostatni dzień naszej wycieczki, zwiedzaliśmy Pragę. Zobaczyliśmy piękny widok na miasto i przespacerowaliśmy się po Hradczanach, na których szczególne wrażenie wywarł na nas zamek oraz Katedra św. Wita. Następnie przeszliśmy przez słynny most Karola i dotarliśmy na Stare Miasto! Tam zobaczyliśmy słynny zegar astronomiczny – Orloj. Ten zegar odmierza trzy czasy jednocześnie, a został zaprojektowany pod koniec średniowiecza! Jego widok był zaiste ciekawy. A do tego ratusz z przepięknymi kamieniczkami. Ooch cudownie!

I to w zasadzie był koniec naszego zwiedzania, po zjedzeniu obiadu poszliśmy na Dworzec Główny, z którego odebrał nas autokar i zawiózł bezpiecznie i szczęśliwie do Bielska. Wycieczka zakończyła się około 21.30 na Dworcu PKS.

Wycieczka była wspaniała! Myślę, że należą się ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy umożliwili nam ten wyjazd i moc wrażeń, a w szczególności dla pani Katarzyny Błachut, pani Agaty Giczali – Naróg oraz pani Marioli Wróblewskiej za opiekę nad nami podczas tej wycieczki!

Antoni Kwoczyński

31-152 Kraków
tel. +48 12 633 75 00

RODO

Na podstawie art. 37.7 RODO informujemy, że Inspektorem Danych Osobowych jest Pani Julia Szablowska.

Administrator strony

Strona nie działa poprawnie zgłoś administratorowi: Agnieszka Danielec.